Kodukorsitus

Koristusteenus ei peagi olema odavate klassist, sest kui sa ise seda ei viitsi siis miks peaksid teised töö odavalt ära tegema. Koristaja tunnihind jääb keskmiselt 10-15 euro kanti, kolmetoalise 60-ruutmeetrise korteri peaks saama korda kahe-kolme tunniga.

Paljudel ettevõtetel ei ole kodulehel üleval kodu hoolduskoristuse hinnakirja, kuna regulaarse hoolduskoristuse hind sõltub suuresti konkreetsest elamisest ja sellest, mida pere koristajalt ootab.

Kolmetoalise 50-ruutmeetrise korteri tavaline hoolduspuhastamine võtma aega maksimaalselt 3h. Nagu ikka esimene kord peab koristaja alustama nullist ja kõik väiksed kohad üle käima, järgmistel kordadel algab juba hoolduspuhastus ning töö võib käia üsna kiirelt.

koduvannLihttööd ja eritööd

Maja koristamine võtab aega hinnanguliselt viis-kuus tundi. Mida pisem on kodu ja mida enam on seal kõikvõimalikke vidinaid, seda rohkem võtab koristamine aega. Kui ruumid on avarad ja vabad rohkest mööblist siis koristus läheb jõudsamalt.

Alati kõige määrdunumad kohad on vannituba ning köök. Kindlasti on vaja selgusele jõuda kas puhastusvaheneid peab ise soetama või on need ikka koristaja või ettevõtte poolt.

Kvaliteetsed puhastusettevõtted kasutavad enda vahendeid, et vältida kahju mida võib põhjustada vale keemia, näiteks õrnadel materjalidel – esmapilgul ei pruugi vahend kuidagi kahjustavalt mõjuda, kuid aja jooksul võib see ära kuluda.Lihtsamat hooldust peaksid kõik pakkuma, lisamüügina võidakse pakkuda, akendepesu, triikimist, külmiku pesu ning teisi erilahendust vajavaid asju. Kindlasti võiks kohe erilahenduste all välja tuua kõrge lae all redeliga ronimist, tekstiilist asjade keemiline puhastus.

Koristaja vastutus

Eraisikust koristajad lihtsalt lehekuulutusest, sõprade ja tuttavate kaudu, kuid probleemide ilmnedes võivad nad lihtsalt ära kaduda. Koristusteenust pakkuvad firmad sõlmivad klientidega lepinguig ka vastutuskindlustusega, mille kohaselt võtab teenust pakkuv ettevõte vastutuse millegi rikkumise ja kadumise eest.

Teenuse tellija õigused on ainult siis kaitstud kui on sõlmitud kirjalik leping.Kui on kokku lepitud, et kaks korda nädalas käib koristaja ning kui see on lepingus fikseeritud ja ta tegelikult ei käi, siis saab seda vaidlustada ja on võimalik ameti poole pöörduda. Kui see on suusõnaliselt kokku lepitud, siis suusõnaline leping on ka tegelikult juriidiliselt pädev, ega tõenda seda. Natuke aitab kaasa see, kui on tunnistaja olemas, kes väidab, et jah nii tõesti oli. Kuivõrd usaldavad inimesed oma koju võõrast inimest koristama, ilmselt koristajat otsiv inimene on selle enda jaoks juba selgeks mõelnud. Ettevõtted on ka maininud, et vahest palutakse täpselt sama koristajat, kes käib näiteks sõbranna juures, ent üldiselt tuleb sellised juhtumeid ette harva.

Kui tellida mingi teenus siis ametlikult fikseeritud ost muudab õigused kaitstuks ja tagab meelerahu. Ja teine pool on see, et maksud maksmata ei jääks.

Üks oluline moment on ka see, et ühes kodus käiks sama koristaja – niimoodi tekib perel koristajaga kindlam side. Ka on inimesi kes püsivad esimestel kordadel kodus ning hoiavad koristustöödel silma peal, kui isegi kõige pedantsemate klientide usaldus võidetakse õigepea ning nad saavad juba oma asjadega tegeleda kui neile tuttav koristaja koristab nende kodu.

Lasteaia kohad

Need vanemad, kes oma 1,5 kuni 3-aastasele lapsele hoidu vajavad, peavad selle võimaluse kindlasti saama.

Selleks pakub linn abi ja alternatiivseid eralasteaedade ja lastehoidude teenuste kompenseerimise näol lahendusi ka neile, kes oma 1,5 kuni 3-aastasele lapsele lasteasutuses kohta ei ole leidnud, toetades nii lapsehoiu- kui ka eralasteaiateenuse kasutamist. Kui peaks tekkima küsimusi, et kui suures koguses ja kui palju linn hüvitab lastehoiuteenuste puhul, siis sellega tegeleb tervishoiuamet. Kõige tõesemad andmed kohasoovijate ja -saajate osas selguvad Tallinnas pärast 16. oktoobrit. Lapsevanemad kes lasteaeda kohta ei saa, soovitatake minna Pealinna haridusameti eksperdi poole, kes aitavad siis leida mõne muu koha. Informatsiooni vabade kohtade osas edastavad lasteasutuste juhid haridusametisse septembri alguses ning hiljemalt oktoobri lõpuks peaksid kohad olema leitud. Probleem on selles, et kõik emad ei soovi enda lapsi samal aastal lasteaeda panna. Enamiku osa Tartu lasteaedade järjekorrast moodustab siiski sõimeealiste mürakrattide arv.Reaalus on tõestanud, et enamus koleaastatest laste emad, isad isegi vastu neile pakutud kohti . Samas võib öelda, et loomumiseks on palju põhjuseid. Tartus avati 2010. aasta alguses uus lasteaed ja selle 108 koha täitmiseks pakuti kohti rohkem kui 500 lapse vanematele.
Tallinnas eraldi arvestust sõime ja aia järjekordadest ei peeta, ütles Leini Jürisaar Tallinna haridusametist BNS-ile. Uusi lapsi võetakse lasteaedadesse üle 3200. Komplekteerimine kestab 1. septembrini, mistõttu on numbrid praegu pidevas muutumises. Arvestuslikult on Tallinnas puudus veel sõimekohtadest, aga kui palju kohti täpsemalt puudu on, selgub pärast komplekteerimise lõppemist. Septembris avatakse Tallinnas ka pooleteise kuni kolme aastastele lastele 3 sõimerühma, samuti on plaam avada teistes lasteaedades mõned rühmad.

Igapäevane tervisesport hoiab arsti eemal

Igapäevane liigutamine aitab tõsta elukvaliteeti. Muutuvad paremaks immuunsüsteem ja psühhiline olek. Nakatume harvem haigustesse. Vastupidavustreening ennetab haigusi ja muudab haigustest paranemise kiiremaks, hiljuti on sellest välja kujunenud justkui uus taastusravi liik. Regulaarne liikumine aitab tõsta meeleolu, sellega langeb ka stress ja tunneme vähem depressiooni. Füüsiline tegevust tõstab kogu keha toonust. Regulaarne liikumine mõjub kogu organismile positiivselt aga mõju on tulemuslik vaid juhul kui me treenime optimaalsete koormustega. Pole vaja teha ületrenni ning väsitada organismi. Vastupidavustreening aitab tugevdada psüühikat ja tervist.

Mida tähendab vastupidavus? Võimet sooritada võimalikult pikka aega treeningut suure hulga lihastega. Hea vastupidavus mõjutab töövõimet, tervist ja pikendab ka meie eluiga. Vastupidavustreening arendab ka tahtejõudu ja tugevdab psüühikat.

Kuidas mõjub vastupidavustreening ?

– suurendab töövõimet- Südame haiguste ennetamine- immuunsüsteemi tugevdamine

– tagab korraliku taastumise

– aitab psüühiliselt paremini vastu pidada

– tõstab stressitaluvust

– Muudab enesekindlamaks

– alandab masendust

– aitab unehäirete vastu

– parandab aju vereringlust

– parandab keskendumisvõimet

– parandab mäluomadusi

– muutud sotsiaalselt aktiivsemaks
-uuri veel parimatelt.

Halb verevarustus on esimesteks sümptomiteks halvale sooritusvõimele ja koormustaluvusele, siinkohal aitab jällegi vastupidavustreening. Kindlasti on mitmeid variante, et muuta oma treening huvitavaks. Mida enam lihaseid töösse on rakendatud, seda tõhusam on treeniv mõju organismile ja seda paremini meie tervis tugevneb.

Südame löögisageduse ehk pulsi määramine on ühtviisi kasutusel treeningu intensiivsuse määramisel nii tervisespordis kui tippspordis. Optimaalse treeningpulsi määramiseks vastupidavuse arendamisel kasutatakse järgmist lihtsat valemit.

Mõned spordialad mis arendavad hästi vastupidavust:

– jooksmine

– Jalutamine- kepikõnd

– uisutamine

– suusatamine

ujumine

– rulluisutamine

Spordiga alustav inimene peab alustama aeglaselt

Tähtis on algselt harjuda regulaarse füüsilise koormusega-

– treeningmaht – alustada 3 korda nädalas korraga 20 min, edaspidi juba 3 – 4 korda nädalas 60 min.

– energiatarbimist kasvatada päevas 1500 pealt 2000-ni.- harjutamisel eelistada aeroobset treeningut

Alustada tuleks aeglaselt, 20 – 30 min treeningule peab kindlasti järgnema päev puhkamiseks ja taastumiseks. Soovitav alustada jalgrattasõidu, tervisekõnni, jooksmise, kepikõnni, ujumisega. Pärast 3-5 nädalat on tunda vahet, et enesetunne on paranenud, uni muutub sügavaks ja hommikune südamelöögi sagedus on veidi langenud. Selleks hetkest võime ilusti koormust suurendada 40-55 minutini, 8 nädala möödudes suudame juba 2,5-3,5 tundi nädalast kehaliselt aktiivne olla. Päevas kulutame 2000kcal, keha on harjunud olema rasvapõletustsoonis ja tervis on tugev.

Koormus kutsub sageli esile väsimuse, mis treenitud inimesel möödub kiirelt. Kui eesmärk on vastupidavust arendada siis hea oleks proovida erinevaid alasi, lisaks katseta jõusaalis erinevaid masinad, suurendada painduvust ja tasakaalu. Lisaks võib harrastada ka teisi spordialasid, näiteks mängida palli.

Kaalulangetus nipid

Kauem magamine võib üllataval kombel aidata kaalu langetada. Kui sa magad vähem kui viis tundi päevas, siis sul on 30 protsenti suurem tõenäosus kaalust juurde võtta. Teadlased on jõudnud järeldusele, et vähemalt seitse tundi päevas magamine aitab kaasa kaalu langemisele.
Mida vähem on su elus stressi, seda väiksem tõenäosus on ümaraks minna. Ja see on juba teadlaste poolt tõestatud.
Koosta endale range eelarve selle kohta kui palju sa võid iga nädal toidule kulutada ja pea sellest ka kinni.

Muidugi ei tähenda see odavale rämpstoidule üleminekut, vaid rohkem toorainete ostmist. Niiviisi sööd sa mõõdukamalt, sest muidu ei jätku sul lihtsalt nädala lõpus enam raha.
Vaid mõte sellest, et vahet ei ole palju ma vett joon, ma ikkagi ei lähe paksuks on hea. Alati aitab kaalulangetuse puhul.

  • Kes meist ei oleks siis kaalu langetuseks proovinud erinevaid dieete. Kaalulangetuseks on ka lihtsamaid lahendusi. Salat sisaldab vähe kaloreid ning seda tasub süüa lõuna või õhtusöögi ajal viimasena. Salat suudab kõhtu täita ja aitab samuti tühjakõhu tunde vastu.

 

Tegele söömise asemel ja näljatunde peletamiseks oma lemmiktegevustega. Uuringud on näidanud, et isegi telekamängude mängimine võib aidata kaasa kaalulangetamisele, sest see vähendab näljatunnet ning hoiab mõtted toidust eemal. Kui oled millegile keskendunud siis ei meenu tühikõht.

Hoia tervislikud toidud läheduses, sest see on tervislik toitumine
Inimesed kipuvad tihti olema laisad, aga seda saab enda jaoks ära kasutada. Hoia enda läheduses tervislikke snäkke, nagu näiteks erinevaid puu- ja juurvilju. Küpsised ja muu ebatervislik pane kuhugi eemale, et sa peaksid nende kättesaamiseks vaeva nägema. Niimoodi tarbid sa rämpstoitu palju vähem.

  • Ükski magus jook ei saa hästi mõjuda. –

Kõik võimalikud kihisevad magusad joogid, ka energiajoogid sisaldavad palju kaloreid. Jällegi statistika kohaselt inimesed kes tarbivad tihti magustatuid jooke on rohkem kaaluprobleeme. Kümme aastat iga päev limonaadi juues suureneb sinu vööümbermõõt lausa 70 protsenti! Jogurtid on teatud määral kasulikud tooted, kuid need sisaldavad palju kaloreid. Jäta need endiselt oma menüüsse, kuid ära söö neid rohkem kui kord päevas.

Vali alkoholi ja magustoidu vahel, pane tähele, kui sa jood õhtusöögi ajal mitu klaasi veini ning sööd lisaks ka magustoitu, siis su keha saab väga palju kaloreid. Kaalulangetamiseks vali alkoholi ja magustoidu vahel, koos ei ole neid hea võtta.